MARINER Jachty Mariner 24

Mariner 24

Jacht o wielu możliwościach

m24-01Przygotowane zostały aż trzy wersje nowego jachtu. Standard, to typowy jacht rodzinny lub czarterowy z mieczem obrotowym i balastem w dnie oraz wszystkimi akcesoriami przydatnymi do bezpiecznej żeglugi na Mazurach. Wersja Morska z wymienną płetwą kilową, która spełnia wygórowane kryteria kategorii B jest przygotowana dla tych z żeglarzy, którzy bez wielkich kosztów chcą zamienić miecz obrotowy na kil i zasmakować żeglugi po słonej wodzie. Wersja Sport z ciężkim profilowanym mieczem szybrowym i powiększonym ożaglowaniem dla żeglarzy chcących zaznać nieco sportowych wrażeń, a może i startować
w regatach jachtów kabinowych.

W każdej wersji Mariner 24 jest jachtem znakomicie żeglującym, bezpiecznym i łatwym w prowadzeniu. Jego obszerne wnętrze może przenocować od 4 do 8 osób zależnie od wersji. Jest miejsce na osobna kabinę WC oraz kambuz z kuchenką, zlewem i lodówką. Duże okna, spory otwór zejściówki i luk dziobowy sprawią, że kabina jest dobrze wentylowana i mocno doświetlona. Jacht oferowany jest zarówno z zabudową opartą na laminatowych modułach oraz indywidualnie zabudowany w drewnie, na różnym etapie wykończenia. Kokpit Marinera 24 jest otwarty od rufy, umiarkowanej wielkości, wyposażony w trzy sporej wielkości bakisty, które pomieszczą wszystko, co potrzebne jest na jachcie. Mariner to jednostka turystyczna starannie przemyślana, tak by połączyć pojemne wnętrze i rozmiary zewnętrzne umożliwiające transport własnym samochodem.

Galeria

Specyfikacja

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE

KADŁUB

  • laminat poliestrowy wykonywany ręcznie kadłub żelkot w kolorze białym
  • wzmocniona strefa denna oraz dziobowa
  • skrzynia miecza obrotowego wlaminowana i wzmocniona
  • miecz obrotowy, stalowy, ocynkowany (płyta 12 mm)  waga 75 kg z mechanizmem podnoszenia
  • balast denny wewnętrzny 400 kg
  • ster pawężowy – płetwa sterowa profilowana , obrotowa

POKŁAD

  • laminat poliestrowy wykonany ręcznie – w technologii Sandwitch
  • powierzchnia antypoślizgowa w żelkocie w kolorze pokładu
  • dodatkowe wzmocnienie w miejscach okuć
  • kosz dziobowy standardowy
  • samo odpływowy luk kotwiczny z pokrywą
  • 4 słupki relingowe
  • 2 kosze rufowe
  • 2 półkosze burtowe
  • 2 półkosze z zaczepem want kolumnowych w osi obrotu masztu
  • 2 okna przyciemniane  z poliwęglanu
  • otwierany forluk  494×494
  • sztagownik, zaczepy stenwant
  • dwie szyny szotowe z wózkami
  • dwa kabestany fałowe
  • dwa kabestany szotowe + knagi
  • suwklapa i sztorcklapa wykonana z poliwęglanu
  • sztormreling – lina stalowa w otulinie i pasy stylonowe w kokpicie
  • listwa odbojowa
  • dwie potrójne rolki zwrotne  (organizery)
  • dwa potrójne stopery fałowe
  • cztery knagi cumownicze
  • trzy otwierane, bakisty kokpitowe
  • w kokpicie jarzmo steru i rumpel (stal nierdzewna)
  • listwa odbojowa

TAKIELUNEK

  • maszt 9,0 m – profil aluminiowy  105 mm
  • bom  3,3 – profil aluminiowy  105 B
  • olinowanie stałe ze ściągaczami
  • achtersztag z zaczepem do napinania
  • komplet fałów i dwie cumy
  • fok 11 m2  renomowanej firmy   (pod roler lub z raksami)
  • grot na pełzaczach 16 m2  renomowanej firmy
  • szoty foka (14 m lina 12 mm)
  • talia grota (15 m lina 10-12 mm)

WNĘTRZE

  • zabudowa wnętrza w sklejce wodoodpornej
  • podsufitka z laminatu
  • elementy wykończeniowe z litego drewna dąb, lub na życzenie klienta – jesion
  • szafki i jaskółki
  • schowki pod kojami
  • materace obszyte materiałem tapicerskim kolor standardowy Aston 16
  • burty wyklejone materiałem tapicerskim
  • stół rozkładany na skrzyni mieczowej
  • pilers podmasztowy z wyprowadzeniem fału miecza
  • jedna podwójna koja dziobowa
  • jedna podwójna koja rufowa
  • dwie pojedyncze koje w messie
  • oddzielna kabina WC z miejscem na toaletę chemiczną
  • podłoga laminatowa lub sklejka w kolorze zabudowy
  • odciągi wantowe wewnętrzne

KAMBUZ

  • szafka kambuzowa z blatem i półkami

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

  • stanowisko akumulatora
  • panel elektryczny z bezpiecznikami i pomiarem napięcia akumulatorów
  • gniazdo zapalniczki, samochodowe 12V
  • cztery punkty oświetleniowe

INSTALACJA GAZOWA

  • instalacja gazowa z kuchenką dwupalnikową
  • instalacja główna z rurki miedzianej 8mm, miękkie przewody do urządzeń i butli
  • reduktor, zawory gazowe/kuchenka
  • oddzielna  wentylowana komora na butle gazową w kokpicie

WYPOSAŻENIE DODATKOWE
(za dopłatą)

ZEWNĘTRZNE

  • kolor kadłuba inny niż biały : burgund, popielaty, szary, ciemno-granatowy
  • powierzchnie antypoślizgowe na pokładzie w kolorze innym niż pokład
  • otwierany bulaj w kokpicie
  • otwierane bulaje (182 mm) w kabinie WC i nad kambuzem (cena za sztukę)
  • bramka do kładzenia masztu (zamontowany komplet)
  • Kosz dziobowy z trapem na dziobnicy i rolkami
  • drabinka rufowa
  • podpora masztu na rufie
  • pantograf na silnik na pawęży
  • silnik Tohatsu 5 HP
  • miecz obrotowy cięższy łożyskowany -120 kg
  • okucia wykonane ze stali nierdzewnej A4
  • miecz szybrowy z mechanizmem podnoszenia
  • przedłużacz rumpla
  • kabestany szotowe samoknagujące Andersen Lewmar „15”
  • flexi teak w kokpicie
  • flexi teak na całym pokładzie
  • antyfouling na dnie kadłuba
  • kosz na odbijacze 3 szt
  • reflektor pod salingami
  • stolik w kokpicie
  • laminowane podstawy pod jacht
  • płetwa kilowa, falszkil
  • tent
  • pokrowiec na jacht
  • roler ze sztywnym sztagiem
  • Lazy Jack (kompletny, zamontowany)
  • obciągacz bomu (taliowy)
  • sztywny obciągacz bomu (dopłata)
  • talia achtersztagu
  • UV na foku (dopłata)
  • pełne listwy w grocie (dopłata)
  • podwójnie refowany grot
  • spinaker 39 m2
  • genaker
  • zestaw do cumowania ( 2 cumy , 2 kotwice 4 odbijacze)
  • szprycbuda
  • taklowanie jachtu z przygotowaniem pływania

WEWNĘTRZNE

  • radio CD + 2 głośniki + instalacja WC
  • WC Kingston
  • WC chemiczne
  • podłoga ze sklejki teakowej (dopłata do standardowej)
  • podświetlenie LED
  • przepierzenie koji dziobowej
  • Rozkładane koje w mesie do podwójnych (komplet z materacami)
  • zamykane szfki w mesie
  • drewniane ramki okien i luku
  • koje w mesie ze sklejki drewnianej
  • zabudowa w drewnie innym niż dąb
  • szafka otwierana nad kambuzem
  • szafka otwierana na dziobie
  • czarny blat w kambuzie
  • czarny blat w kabinie WC
  • koje w mesie obite sklejką z podświetleniem LED
  • barek w stole z podświetleniem LED
  • dopłata za inny materiał obiciowy na burty
  • dopłata za inny materiał na materace

INSTALACJE

  • lodówka – gaz, 12V
  • prostownik  i instalacja portowa na 220 V
  • bateria słoneczna (mała)
  • instalacja wody zaburtowej – kambuz
  • instalacja wody pitnej w kambuzie  (zbiornik, pompka zanurzeniowa, zlew nierdzewny i kranik elektryczny)
  • prysznic w kokpicie
  • ogrzewanie Ardic lub Webasto
  • oświetlenie nawigacyjne lampa tróstrefowa i kotficzna
  • kompas
  • nawigacja Garmin

Parametry

Paramety Wersja Standard
(z mieczem obrotowym)
Wersja Morska(z lekkim kilem) Wersja Sport(z mieczem szybrowym) Wersja z mieczem obrotowym i falszkilem
Długość całkowita 7,62 m 7,62 m 7,62 m 7,62 m
Długość kadłuba 7,34 m 7,34 m 7,34 m 7,34 m
Długość KLW 7,12 m 7,12 m 7,12 m 7,12 m
Szerokość kadłuba 2,52 m 2,52 m 2,52 m 2,52 m
Zanurzenie kadłuba 0,28 cm 0,28 cm 0,28 cm 0,28 cm
Wyporność do KLW 2230 kg 2230 kg 2230 kg 2230 kg
Wyporność do otworów zalewowych 5600 kg 5600 kg 5600 kg 5600 kg
Zanurzenie z mieczem 1,42 m  – 1,53 m 1,42 m
Zanurzenie z kilem  – 1,25 m  – 0,45 m
Masa jachtu ok. 1750 kg ok. 1850 kg ok. 1700 kg ok. 1950 kg
Masa miecza obrotowego 102 kg 102 kg
Masa miecza szybrowego 200 kg
Masa płetwy balastowej kilowej 450kg 200 kg
Masa balastu dennego 400 kg 150 kg 300 kg 400 kg
Współczynnik balastowy ok.29% ok.32 % ok. 30 % ok. 36 %
Wysokość w kabinie 1,80 m 1,80 m 1,80 m 1,80 m
Wysokość masztu 9,05 m 9,05 m 9,05 m 9,05 m
Wysokość masztu nad KLW 10,68 m 10,68 m 10,68 m 10,68 m
Żagle podstawowe 26,7 m 2 25,7 m 2 28,6 m 2 25,7 m 2
Fok 11,4 m2 10,4 m2 11,4 m 2 10,4 m2
Grot 15,3 m2 15,3 m2 17,2 m2 15,3 m2
Spinaker (opcja) 35,0 m 2 40,0 m2 40,0 m2 40,0 m2
Wysokość wolnej burty 1,14/0,94 1,14/0,94 1,14/0,94 1,14/0,94
Liczba koji 6+2 6 6+2 6
Kategoria projektowa C C,B C C,B
Silnik pomocniczy na pawęży 4,00-9,99 HP 6,00-9,99 HP 4,00-9,99 HP 6,00-9,99 HP
Projektant Wojciech Spisak