MARINER Jachty Mariner 20

Mariner 20

MARINER 20  – mały turysta

      IMG_9904!Nasza 6-metrowa łódź, pomimo niewielkich rozmiarów i wagi, może zaskoczyć stabilnością i pewnością prowadzenia. Wyposażony w obrotowy miecz może być używany jako jednostka turystyczna, weekendowa lub treningowa. W wersji wyposażonej w miecz szabli i większe żagle można brać udział w regatach. Wersja uzbrojona w podniesiony kil z żarówką może być najmniejszym jachtem morskim. Niezależnie od wersji, zawsze będzie to odważny jacht, który dzięki swoim wymiarom może być naprawdę łatwo przewożony za przeciętnym samochodem osobowym. Kabina Mariner 20 to w 100% wykorzystana przestrzeń, aby zapewnić czteroosobowej załodze minimalny komfort. Zawiera 4 duże koje, dwa blaty kuchenne (kuchenka i zlew) oraz stół na skrzynce na miecz. W wersji z mieczem lub kilem można schować się pod chemicznym kokpitem toalety. Pokład jachtu odnosi się do reszty naszych jednostek. Duże okna i klapa dziobowa zapewniają doskonałe oświetlenie i wentylację. Olinowanie jachtu jest typową konstrukcją ułamkową. Jacht może być wyposażony w wałek uszczelniający, bramę do ustawiania masztu i inne urządzenia ułatwiające nawigację turystyczną. Przekładnia kierownicza na pawęży może być typu obrotowego lub wału. Duży kokpit przygotowany do aktywnej nawigacji jest samoodpływowy, wyposażony w dwie szafki pod ławkami. Sukcesy regat naszego projektanta, który położył szczególny nacisk na żeglarską stronę jachtu, gwarantują ponadprzeciętne osiągi Mariner 20.

Rysunki

o¿ywianie20.cdr o¿ywianie20.cdr o¿ywianie20.cdr o¿ywianie20.cdr  Untitled-1

Galeria

IMG_9834! IMG_9882! IMG_9870! IMG_9904! IMG_9852!IMG_9804! IMG_9835!SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC  Mar20-plyw1 Mar20-plyw2 Mar20-plyw4 Mar20-2 Mar-20-4 Mar-20-5

Specyfikacja

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE

KADŁUB

laminat poliestrowy wykonywany ręcznie wzmocniona strefa denna oraz dziobowa skrzynia miecza obrotowego wlaminowana i wzmocniona miecz obrotowy, stalowy, ocynkowany (płyta 12 mm)  waga 102 kg z mechanizmem podnoszenia balast denny, wewnętrzny 200 kg

POKŁAD

laminat poliestrowy wykonany ręcznie – przekładka AIREX 12mm powierzchnia przeciwpoślizgowa w żelkocie w kolorze pokładu samo odpływowy luk kotwiczny z pokrywą dwa półkosze z zaczepem want kolumnowych w osi obrotu masztu otwierany forluk  494×494 sztagownik, zaczepy stenwant dwie szyny szotowe z wózkami dwa kabestany fałowe „6” dwa kabestany szotowe „8” + knagi suwklapa i sztorcklapa wykonana z poliwęglanu jarzmo steru i rumpel (stal nierdzewna) listwa odbojowa dwie potrójne rolki zwrotne dwa podwójne stopery fałowe cztery knagi cumownicze dwie otwierane, bakisty kokpitowe

TAKIELUNEK

maszt 8,0 m – profil aluminiowy 105 mm bom  3 – profil aluminiowy  105 B olinowanie stałe ze ściągaczami achtersztag z małą talią do napinania komplet fałów i dwie cumy fok 8 m2  (pod roler lub z raksami) grot na pełzaczach 11,5 m2 szoty foka (14 m lina 12 mm) talia grota (15 m lina 10-12 mm)

WNĘTRZE

zabudowa wnętrza w sklejce wodoodpornej, elementy wykończeniowe z litego drewna dąb, jesion na życzenie klienta szafki i jaskółki materace obszyte materiałem tapicerskim burty wyklejone wykładziną dywanową stół rozkładany na skrzyni mieczowej pilers podmasztowy z wyprowadzeniem fału miecza jedna podwójna koja dziobowa dwie pojedyncze koje w messie podłoga laminat lub sklejka w kolorze zabudowy odciągi wantowe wewnętrzne

WYPOSAŻENIE DODATKOWE
(za dopłatą)

ZEWNĘTRZNE

Kolor kadłuba inny niż biały : burgund, popielaty, szary, ciemno-granatowy Powierzchnie antypoślizgowe na pokładzie w kolorze innym niż pokład

WEWNĘTRZNE

Dopłata do wersji Sport (miecz szybrowy żagle 22m2) Dopłata do wersji Morskiej (z bulbkilem ) Dopłata za kolor kadłuba Bramka do kładzenia masztu z fałem Kosze i relingi zamocowane  (cały komplet) Roler foka (sportowy) Roler ze sztywnym szlagiem Pantograf silnika Podpora masztu (kładzionego) na rufie z uchwytem na koło Instalacja elektryczna + oświetlenie Instalacja wody pitnej (zlew, zbiornik, przewody, zawory i pompki) Prostownik i instalacja portowa na 220v Radio CD + 2 głośniki + instalacja ’ Dopłata za efektowny drewniany rumpel (zamiast stalowego) Przedłużacz rumpla (do wyboru) Podłoga ze sklejki teakowej (dopłata do standardowej)

Parametry

Parameter Standard  Version (with centerboard) Sport Version (with daggerboard)
L.O.A 5,98 m
Length of hull 5,68 m
Width of hull 2,45 m
Width KLW 1,94 m
Draught 0,27 cm
Light displacement 1270 kg
Full displacement 3580 kg
Draught with centerboard 1,22 m 1,38 m
Draught with keel ——- ——
Lightweight ok. 980 kg 950 kg
Weight of centerboard 102 kg ——
Weight of daggerboard —— 180 kg
Weight of ballast and keel ——  ——
Weight of bottom ballast 200 kg 100 kg
Ballast ratio około 30% koło 30%
Height to deck beam 1,48 m
Height of mast 8,04 m
Air draught 9,34 m
Sail area 19,5 m2 22,0 m2
Jib 8,0 m2 8,2 m2
Mainsail 11,5 m2 13,8 m2
Spinnaker (option) 28 m2 33 m2
Freeboard (stern/bow) 1,02/0,86
Crew max 4 4
Beds 4 4
EC Certificate category C C
Engine ( on transom)  2,0-6,0 HP
Architect                                                   Wojciech Spisak